fredag 17. oktober 2008

The Hellacopters - 16. oktober 2008 på Rockefeller

- Jeg kjøper en t-skjorte hvis de har noen uten flammer på, sa jeg til en venninne under Hellacopters konserten på Rockefeller i går kveld. Men det var flammer på alle, så da ble det en vinylplate istedet: siste albumet Head Off. Det er et coveralbum, men likevel typisk Hellacopters .

Det svenske bandet er ute på deres avskjedsturnè i disse uker. Rockefeller var utsolgt og fullt med gamle scandirock fans. Oslorockere fra blant annet Gluecifer hadde møtt opp for å si ha det til gamle turnekammerater.

Konserten var like bra og like forutsigbar som ventet. The Hellacopters er definisjonen på riffbasert rock, rett frem musikk uten unødvendigheter. Størst jubel var det på "By The Grace Of God", mens jeg hoppet høyest til "Carry Me Home".

Min kjæreste mener de hørtes ut som et up-temp Bon Jovi. Noe jeg syns er en god ting!

Bildet fra El Rey i Los Angeles fant jeg på : www.hellacopters.com
Mandag 3. november er jeg nemlig i Los Angeles og skal se en annen svensk artist på akkurat den scenen, nemlig Lykke Li. Den konserten blir nok mindre bredbenet.



Carry Me Home - The Hellacopters. God helg!

Ingen kommentarer: